Новини

15% от интернет аудиторията в България пазарува от електронни магазини

В края на 2009 година е време да се обърнем назад във времето и да направим кратка равносметка за промяната в онлайн поведението на българският потребител.
15% от интернет аудиторията в България пазарува от електронни магазини

В края на 2009 година е време да се обърнем назад във времето и да направим кратка равносметка за промяната в онлайн поведението на българският потребител.

Статистиката показва няколко интересни тенденции, чието развитие ще наблюдаваме активно и през 2010г, като:

  • Над 50% от българските интернет потребители са пазарували онлайн поне веднъж. В източните страни с по-добър резултат може да се похвали Чехия, където потребителите пазарували поне веднъж онлайн са 70%.
  • Internet Explorer е предпочитаният браузер от българските потребители с 49%, следван от Mozilla Firefox с 44%. Opera се радва на 5%.
  • Най-предпочитаната търсачка в България и в целия източен регион остава Google. 98% от интернет потребителите я ползват.
  • Разходите за онлайн реклама са се увеличили.
  • Към ноември 2009 г. 46% от населението на България е активно онлайн. Това е 24% ръст за 1 година.
  • Едва 3,2% от бюджетите на фирмите за реклама са насочени към интернет реклама.
  • 8% от всички българи пазаруват онлайн
  • Само 3% от уеб-потребителите у нас пазаруват от външни сайтове (не български).

Статистиката бе любезно споделена от Моника Ласота, директор бизнес развитие в Gemius, по време на семинара Webit METRIX Conference.