Новини
15% от интернет аудиторията в България пазарува от електронни магазини
В края на 2009 година е време да се обърнем назад във времето и да направим кратка равносметка за промяната в онлайн поведението на българският потребител.

В края на 2009 година е време да се обърнем назад във времето и да направим кратка равносметка за промяната в онлайн поведението на българският потребител.
Статистиката показва няколко интересни тенденции, чието развитие ще наблюдаваме активно и през 2010г, като:
- Над 50% от българските интернет потребители са пазарували онлайн поне веднъж. В източните страни с по-добър резултат може да се похвали Чехия, където потребителите пазарували поне веднъж онлайн са 70%.
- Internet Explorer е предпочитаният браузер от българските потребители с 49%, следван от Mozilla Firefox с 44%. Opera се радва на 5%.
- Най-предпочитаната търсачка в България и в целия източен регион остава Google. 98% от интернет потребителите я ползват.
- Разходите за онлайн реклама са се увеличили.
- Към ноември 2009 г. 46% от населението на България е активно онлайн. Това е 24% ръст за 1 година.
- Едва 3,2% от бюджетите на фирмите за реклама са насочени към интернет реклама.
- 8% от всички българи пазаруват онлайн
- Само 3% от уеб-потребителите у нас пазаруват от външни сайтове (не български).
Статистиката бе любезно споделена от Моника Ласота, директор бизнес развитие в Gemius, по време на семинара Webit METRIX Conference.