Новини

Намалява процента на интернет посетителите, които не желаят да пазаруват онлайн

Изследване на Евростат сочи, че делът на хората на възраст между 16 и 74 години, поръчващи си стоки или услуги по интернет в ЕС, се е увеличил от 24 процента за 2005 година до 30 процента през 2007 година.
Намалява процента на интернет посетителите, които не желаят да пазаруват онлайн

Изследване на Евростат сочи, че делът на хората на възраст между 16 и 74 години, поръчващи си стоки или услуги по интернет в ЕС, се е увеличил от 24процента за 2005 година до 30 процента през 2007 година.

През 2007 година най-голям брой онлайн купувачи са отчетени в Дания (55 процента, Холандия (55 процента), както и Швеция и Великобритания (по 53 процента) и най-малко - България и Румъния (по 3 процента).

През 2006 година 12 процента от хората на възраст между 16 и 74 години в ЕС обаче са посочили, че не са пазарували по интернет през предходните 12 месеца, тъй като не искали да разгласяват номера на кредитната си карта или личните си данни онлайн.

Изследването показва също, че през 2007 година близо една четвърт от онлайн потребителите в ЕС са станали жертва през предходните 12 месеца на вируси, довели до загуба на информация или време, като най-често атаките на вирусите са засягали Литва (41 процента от потребителите), Словения (35 процента) и Малта (34 процента), посочва изданието.

В така представената статистика данните сочат, че българските потребители, не стават жертва на вируси (или процента е малък в сравнение с този на други държави от ЕС). Причината за това в голяма степен се дължи на факта, че българският потребител предпочита разплащания чрез наложен платеж, при който няма опасност от изтичане на лична и строго конфиденциална информация в интернет пространството.

По мнение на екипа на Екзисто - онлайн потребителите увеличават прогресивно своята многочисленост, като внимателно избират и интернет магазините, от които пазаруват онлайн и начините на разплащане и предоставяне на лична информация.