Новини

Нови тенденции в уеб дизайна или какво да очакваме през 2008 година.

Статистиката сочи, че един уеб сайт разполага с 13 секунди за да убеди посетителя, че е попаднал на точното място и ще намери това, което търси. Колкото по семпло е оформена страницата с по-малко или по-дискретни реклами,банери, крещящи съобщения, изкачащи прозорци, новини, информация на заглавната страница, толкова по-комфортно се чувства посетителя.
Нови тенденции в уеб дизайна или какво да очакваме през 2008 година.

Статистиката сочи, че един уеб сайт разполага с 13 секунди за да убеди посетителя, че е попаднал на точното място и ще намери това, което търси. Колкото по семпло е оформена страницата с по-малко или по-дискретни реклами,банери, крещящи съобщения, изкачащи прозорци, новини, информация на заглавната страница, толкова по-комфортно се чувства посетителя.

Ако може да се обобщи тенденцията е максимално опростяване на визията, изграждане на страници, чието зареждане да не отнема време и ресурси на посетителите.

Безпорно навлизането на web 2.0 технологиите е новата тенденция, която все повече се налага в уеб дизайна, идвайки да задоволи точно тези нужди от бързо и комфортно откриване на нужната информация.

За да се постигне тази цел, стила налага закръглени форми на бутоните, избягват се ярките цветове, които се заместват с по-меки, пастелни такива, визията е в стил 3D, използват се повече сенки и отражения на бутоните, придава се лъскавост и изключително опростен и изчистен вид на страницата, с малко графични елементи. Набляга се на по-големи текстови заглавия и по-четими текстове с по-голям шрифт. Като цяло тези елементи подпомагат придобиването на една стилна и изчистена визия създаваща илюзията за пространство в страницата.

Реално иновацията, която подхода налага, касае не само визията и дизайн концепцията а възможността на екипа от дизайнери умело да управляват всички онези елементи, които са характерни за навлизащите тенденции, свързани с повече възможности за комуникация с потребителите на уеб сайта.

Възможността на посетителите активно да комуникират, изказват своята лична позиция, гледна точка и мнение е от все по-голямо значение за бързото налагане на един уеб сайт.

Разбира се – не всеки сайт следва да предполага възможността за подобен род организиране на социални комуникации, но под една или друга форма е задължително да има възможност за посетителя да зададе въпросите си или да изкаже своето мнение.

Web 2.0 предлага многоизмерна навигация, възможността на посетителите да съхраняват и споделят със свои приятели информация от радличните уеб сайтове, т.нар социален букмаркинг, комуникирането и търсенето на социални групи със сходни интереси, както и разбира се предоставяне на възможността на посетителите да отправят коментари, мнения по дадени теми на уеб сайта, размени на видео, снимки и каквото още се досетитете е по-лесно достъпно и организирано ако е в Web 2.0 стил.